Pages

Sabtu, Jun 23

Friendship

Assalamualaikum w.b.t saudara dan saudariku sekalian ...

Topik hari ni mungkin tak menarik minat anda .. tapi , inilah yg saya ingin sampaikan ..

Bismillahirrahmanirrahim ..



Saya mempunyai TIGA ORANG SAHABAT KARIB . Mereka sentiasa berada di sisi saya sama ada ketika saya gembira , sedih/dukacita , marah , kecewa dan sebagainya . Ya , itulah sahabat . Walau di mana pun mereka berada , mereka sentiasa di hati saya . Dan , pergaduhan merupakan perkara biasa yg akan dialami oleh setiap orang. Akan tetapi , pergaduhan antara sahabat karib adalah berbeza , kerana dari pergaduhan itulah kita akan berasa ingin cepat memohon maaf kpd mereka kerana kita tidak tahan untk berjauhan atau tidak berkongsi cerita bersama mereka walaupun SEMINIT . Ini adalah fakta .

Seperti yang kita sedia maklum , setiap pertemuan pasti dimulai dengan ukiran senyuman dan setiap perpisahan pasti diakhiri dengan tangisan . Saya akui , diri saya ini sangat lemah untuk menghadapi saat-saat perpisahan . Di mana saya akan sentiasa berfikir bagaimana saya ingin teruskan kehidupan tanpa mereka yg selalu berada di sisi saya , dengan siapa saya ingin berkongsi cerita dan bergelak ketawa . Sangat sukar untuk saya menghadapi saat-saat itu . Tetapi , tidak lama lagi , salah seorang daripada sahabat karib saya akan meninggalkan saya . Sedih tak terkata , air mata tidak mengalir tetapi dalam hati Allah S.W.T sahaja yg tahu bagaimana perasaan ini . Dialah yang sentiasa berada di hati saya... Akan saya cuba untuk terus menjaga hubungan saya dengannya ( HabluminAllah wa Habluminannas ) . InsyaAllah , persahabatan kami tidak akan terputus walaupun kami berjauhan .

Kepada Sahabat ku , ...



Walaupun diri ini tidak mampu untuk menghalangmu untuk berpisah , tetapi ingatlah bahawa takdir Allah S.W.T sangatlah sempurna . Saya harus redha akan semua ujian yg diberi oleh Allah . Kerana , sesungguhnya Dialah yang Maha Mengetahui apa yang kita tidak ketahui . Sahabatku , tidak akan aku lupa untk mendoakanmu disetiap sujudku kepada Ilahi . Biarlah hati ini menanggung segala siksa kesedihan kerana Allah telah menghitung air mata ku . InsyaAllah , hubungan persahabatan kita akan berkekalan hingga ke Jannatul Firdaus . InsyaAllah . Dan sesungguhnya , demi masa .. aku sentiasa menghitungnya setiap minit dan saat. Tak akan aku persiakan segalanya .

Terima Kasih kerana sudi membaca entry saya kali ini . Dan pesanan saya buat sahabat-sahabat di muka bumi ini , hargailah seseorang itu kerana dia mungkin tidak akan hadir untuk kali kedua . Hargailah sahabatmu sementara dia masih wujud di muka bumi yang fana ini . Wallahu Alam .



Terima Kasih Daun keladi , kalau rajin jenguk lagi xD hehehehew