Pages

Khamis, Julai 5

Trip to Langkawi and Kuala Lumpur !

Assalamualaikum w.b.t ..
Hai ! lama saya tak update blog . Rindu juga dengan blog nie . HAHA . okay , topik kali nie mengenai rombongan dari sekolah saya ke Kuala Lumpur dan Langkawi selama seminggu . okay , seriously , memang Greysome ! best sangat2 ! Rombongan kami disertai oleh Pengetua sekolah , penolong kanan , guru disiplin , dan cikgu2 mata pelajaran yg lain .. So, banyak sebenarnya gmbr2 yg saya tangkap sepanjang rombongan tu . Setiap masa ! haha . Orang dah gila camera memang macam tu -.- .

*****

First Day .. 28 June 2012

Ok . Flight kami jam 8 pagi . Jam 5:30 pagi dah ready kat KKIA ( Kota Kinabalu International Airport ) . Semangat gila ! haha . Bayangkanlah jam berapa saya bangun dari tidur . Jam 2 pagi ! haha . Biasalah , orang suka packing last minit memang macam tu . hikhik . So , nie gmbr masa kat airport tu .

#KKIA

Dipendekkan cerita , kami selamat sampai di KLIA pada jam 10:45 cam gitu lah .. Lepas tu naik bas pergi KL tpi tak terus ke tempat penginapan , kami terus ke SOGO Shopping Complex . Tak sabar2 sangat nak shopping -.- lol . So , kami beli barang sikit2 ( konon ) , pastu makan . Lepas dari SOGO , kami naik bas menuju ke Menara Kuala Lumpur . Naik atas tengok pemandangan dan beli sedikir cenderahati . Perjalanan seterusnya ke tempat penginapan . hehehe . Kami menginap kat International Youth Centre di Cheras . Best juga lah kat situ . ok2 je . LOL .

Second Day ... 29 June 2012 ...

Mulalah pengembaraan kami ! haha . Bangun bukan main awal lagi . Pakai baju kurung warna peach pink yang diberi oleh pihak sekolah . hehe . Kami siap jam 9:50 pagi then bergerak menuju ke destinasi yang pertama iaitu ke KLCC ! Kami pegi Petrosains . Best sangat2 , ada macam2 permainan kat dalam situ . haha . Macam semua nak cuba . Tapi letih juga . hehe . So , lepas tu kami tangkap2 gambar buat kenangan . Jam menunjukkan waktu solat Asar . Kami solat qasar dan jamak takhir je , perjalanan kami jauh so dah dikira sebagai musafir lah .. hehe .. Kami solat kat Masjid Putrajaya .. SubhanaAllah , masjid tu sangat2 cantik dan besar ,,.. tenang je bila solat kat situ . Lagipun banyak muslimah arab yang pakai purdah dan burqa . Tak dapat dinafikanlah .. terlalu ramai ! So , lepas kami dah selesai solat .. kami teruskan perjalanan menuju ke shopping complex lagi .. sampai tengah malam ! haha . Cikgu2 lah yang puas shopping. lol . Lupa pulak dah nama tempat shopping tu tpi memang betul2 tgh2 bandar Kuala Lumpur tu . Sesak !

Third Day ... 30 June 2012 ..

Okay , hari ketiga kami pakai baju bebas . Baju biasalah . Bukan baju yg tak senonoh . Nauzubillah Minzalik.. Hari ketiga nie destinasi pertama kami ialah menuju ke Langkawi ! yeah . Inilah saat2 yang dinanti-nantikan sebab kat Langkawi kan... DUTY FREE TAX ! Best gila . nak borong coklat dgn tudung . Eh , bagi cikgu2 dan ibu2 tu dorg borong pinggan mangkuk vantage ! haha ! Klau berat , sendiri punya pasal . hikhik . Yang tak bestnya keadaan kat feri . Tersangat2 lah CROWDED! Ya Allah , sampai nak tercabut kaki berjalan tangan pula mengangkat beg . dah lah berat . pfftt -.- paling tak sukalah kat jeti feri tu .. pehh .. pastu dalam feri sejuk pula tu . Pakai jaket pun mcm takde effect . -.- lol . Tapi tak mual langsung ok .Alhamdulillah .

Dipendekkan cerita .. kami sampai dah ke tempat penginapan yang tak seberapa memuaskan . Awal2 lagi saya dah jatuh dari atas kati and then kaki pula terseliuh .. bagaikan nak patah kaki masa tu . tapi boleh ketawa sambil menangis lagi . haha . 'Baik' betul kawan2 saya yg turut berada di situ kan .. siap ketawa lagi ok . stop .-.- Beberapa minit kemudian , kaki dan mula bengkak . Okay , cara jalan dah berubah ,mcm ketam . -.- Terinjut2 . Sakit ! Allah ajelah yang tahu perasaan dan keadaan saya masa tu :( Lepas dah selesai kemas2 semua , kami siap2 untuk naik bot pegi ke Tasik Dayang Bunting . Perjalanan memakan masa selama 30 minit . Lama juga . Tapi best sebab dapat menghirup udara segar ! :D Then , sampai aje kat tasik dayang bunting , ada monyet pula dah . Ganggu jalan kami aje . Tapi seriesly , memang rata2 monyet bersepah kat tasik dayang bunting . Tapi monyet2 tu tak kacau saya. haha . lain macam aje bunyinya . Ok , plastik yang kawan saya pegang kena ' ragut ' dek monyet yang comel2 belaka . cun kan ? -.- Nasib baik camera saya dipegang erat . Klau dicuri , dikejar kang monyet tu smpai tgh2 hutan oleh saya . LOL . *macam berani* . Sampai kat tasik tu , kami just rendam2 kaki je . hhaha . habislah orang yg mandi kat kawasan tu semua minum air kaki . HAHAHA . jahat eh . LOL . Tapi memang best lah !

Lepas dari tasik dayang bunting kami singgah makan jap . Pastu sambung perjalanan ke Underwater World !  Yeah ! Kat situ kami dapat tengok macam2 jenis ikan , penguin , burung dan lain2 lagi . *nama tidak diketahui* . HAHHA.. Banyak gambar yg saya telah tangkap . nasib tak full memori -.- k , habis dan ronda2 dlm underwaterworld tu , kami bergerak ke tempat yang berdekatan dengan Jetty Point . Alah.. yang ade burung helang besaq ( besar ) tu . Hikhik . Kat situ kami tangkap gmbr aje dan makan KFC. hehe . K , pastu balik tmpt penginapan . Malam tu , ada pasar malam . Dekat aje . Depan tmpt penginapan je . Jalan kaki je .. hehe .. Kami beli baju .. keychain .. dan banyak lagi . Saya pula sibuk beli ubat untuk rawat kaki nie :( . Lepas tu , kami pegi Haji Ismail . Kat situ lah banyak coklat2 murah . Wohooo ! K , sambung keesokkan harinya pulak :P

Forth Day ... 31 June 2012...

Seperti biasa bangun diawal pagi menunaikan solat Subuh . Pastu siap2 nak pegi jalan lagi ! Pagi tu kami sarapan di Pandak Mayah .. Sarapan Nasi Lemak aje . hehe . itu pun kena belanja oleh  Ustaz kami, Alhamdulillah . Rezeki diawal pagi . Hihihihi. *save bajet* .Selesai sarapan , kami tunggu bas . Hari nie banyak tempat yang kami pegi. Destinasi pertama kami ke Kilang Gamat. Dapat juga merasa pegang ubat gamat yang tengah masak . hehe . Time tu kami beli banyak ubat sbb masing2 ibu kirim kan... hahaha . kalau ikutkan tak nak beli . Lol . Tapi saya kena beli juga , sebab nak beli ubat untuk kaki yang terseliuh nie . -.- . K , perjalanan seterusnya kami ke Makam Mahsuri . Panjang ceritanya . Kat situ banyak pameran2 .. kepada sesiapa yang masih tak tahu kisah Mahsuri , sila rajin2 kan diri tu search di internet tntg Mahsuri . Semua tu ada kait rapat dengan Langkawi nie . (: Perjalanan seterusnya kami ke Underwater World .. Kat situ ada banyak ikan2 , penguin , burung dan macam2 lagi . Biasa je pun .. LOL .. K , lepas tu kami ke tempat yg dinanti-nantikan iaitu ke Cable Car ! gayat gila bila naik atas cable car tu .. boleh nampak gunung mat chincang dengan Telaga 7 . Hehe . Selesai dari cable car , kami ke Pasir Hitam. Kat situ sesetangah pasirnya warna hitam sbb ade bekas2 lava dari gunung berapi yang masih kekal smpai sekarang . Tulah tmpt tu kena panggil pasir hitam ! hehe .

#Kat puncak paling atas di Cable Car .

#Pemandangan dari puncak tertinggi . Gayat !

#Pasir Hitam . Sorry ada gmbr kaki :P

So , hari kelima dan terakhir to be continue ok ? Penat tgn nie menaip -..- Selamat malam .. Assalamualaikum (:

Terima Kasih Daun keladi , kalau rajin jenguk lagi xD hehehehew